December 19, 2008 Sascha 6Comment

ASUS LogoHeute schon ge"eee"t? Fuer mehr als 60% der europaeischen Netbook User duerfte dies Frage mit einem klaren Ja zu beantworten sein, berichtet zumindest eine im Oktober durchgefuehrte Studie der renommierten GfK-Group. ASUS' Presseagentur Flutlicht greift dies natuerlich auf und schiesst uns sofort eine Pressemitteilung rueber, in der Eric Chen von ASUS noch einmal die Marketingtrommel schlagen darf. Ehre wem Ehre gebuehrt und wer mag es ihnen verdenken?
Der Eee PC hat den Markt erschlossen, geoeffnet und vor allen Dingen immer weiter entwickelt (auch wenn viele User durch die (gefuehlten) 4872 verschiedenen Eee PC Modelle nicht mehr durchblicken). 2009 duerfte es ein wenig schwieriger werden, das ist aehnlich mit dem 2. Jahr eines Aufsteigers in die Fussball-Bundesliga - Die Konkurrenz kennt nun die Spielweise und wird ASUS 2009 Marktanteile im zweistelligen Bereich abnehmen.
Die Pioniere des bezahlbaren Mini-Notebooks fuer den Endkundenmarkt werden sich jedoch immer bleiben.

_________________________

Ratingen/Taipei, 19.12.2008
Eee PC™ Dominates Europe with Over 60% of Netbook Market Share
High Penetration Rate Achieved through Extensive Collaboration with Toy Stores, Bookshops and Telcos

The ASUS Eee PC™’s booming popularity continues to reach fever pitch in the European market. According to a survey conducted in October by GfK—one of the largest and recognized market research companies in the world—the Eee PC™ receives immense popularity in Germany, France, Spain, Italy, Poland, the Czech Republic, Russia and other European countries, garnering an unprecedented percentage of the market share ahead of competing products. This proves that the Eee PC™, with its promise of “Easy to work, learn and play”, is able to rise above fierce competition, providing a solid foundation for market success.

According to GfK’s survey, the Eee PC™ obtained a market share of over 60% in Europe, claiming the top spot in the netbook market in France, Russia, Poland, the Czech Republic and other countries with a substantial win from the next competitor. In the case of Poland, for example, the gap is close to 61% of the market share, and even in Spain, which had the smallest difference, there was a market share gap of 9%.

One of the key drivers of the Eee PC’s ™ great success in Europe has been the ease with which it allows users to access the Internet, whether for learning, working or playing. Eric Chen, General Manager of ASUS European Sales & Marketing Groups, said, "Our alliances with different channels not only bear testament to the Eee PC’s™ growth in terms of sales, they are also a clear indication of the Eee PC’s™ popularity amongst consumers as the netbook offering the best value. "

Mr. Chen further pointed out that the Eee PC™ offers an optimum balance between mobility and performance and is the only brand that provides a complete selection of solutions enabling the ultimate user experience for all lifestyles.

Through its revolutionary features and innovative design, the Eee PC™ has captured the interest of consumers around the globe. Not only was it voted as the best gift for Christmas, Mother’s Day and the New Year, it was also named the Forbes Product of the Year for 2008. ASUS has also collaborated with world-class telcos to create brand new value for consumers seeking mobility—reinforcing the fact that the Eee PC™ is the preferred netbook worldwide. Even with the emergence of a slew of competing products in the category that it single-handedly created, the Eee PC™ has not lost any of its market share. This firmly indicates that the Eee PC™ has the staunch support of consumers, ensuring that the demand for the Eee PC™ will grow unabated worldwide.

Ähnliche Beiträge

  1. Eee PC zur “Hardware of the year” gekuert
  2. Airis bringt ECS G10IL nach Europa
  3. Netbooks schnappen sich 10% vom PC-Markt in Europa
  4. ECS G10IL kommt im September/Oktober nach Europa
  5. Video: Sony Produktmanager ueber Netbooks
  6. Medion Akoya E1222 Pine Trail Netbook
  7. Acer will 2008 ueber 5 Millionen ULCPCs absetzen
  8. Mandriva Mini – Linux fuer Netbooks

6 thoughts on “Ueber 60% Marktanteil fuer Eee PC in Europa

  1. “eine im Oktober durchgefuehrte Studie”

    Und wie schon bei der letzten Umfrage leider vor dem Erscheinungstermin des NC10.
    Wenn man jetzt einmal eine Umfrage machen würde, würde das für Asus bestimmt nicht mehr so toll aussehen. Sieht man ja schon an den Amazon-Verkaufscharts, da wechseln sich Asus und Samsung mit den ersten 3 Plätzen andauernd ab.
    Und nicht zu vergessen die großen MediaMarkt Angebote für den weißen und schwarzen NC10.

  2. tja ich habe immer noch meinen 900er und würde den gegen keinen aktuellen tauschen wollen, bis auf das batterie problem ist es für mich perfekt. ich warte auf die ces und netvertible dann könnte ich schwach werden.

    ps: habe vorgestern den 6ten 900er in betrieb genommen und übergeben 😉

  3. Ich habe in den letzten Wochen über die Kontaktadressen der Firmen Fragen gestellt.
    Asus: Eine maschinelle, unsauber übersetzte und nichtssagende Antwort (passt ins Bild dieser Firma).
    Fujitsu-Siemens: Antwort innerhalb 48 Stunden. (Falls Fujitsu diesen Bereich an Lenovo abgiebt, dann Gute Nacht).
    Lenovo: Keine Antwort!
    Samsung: Antwort innerhalb 48 Stunden.
    Targa: Acht Tage!

  4. seit wann schreibt man denn im Englischen die Substantive gross?

    Und sogar die adjektive, wies nochnichtmal bei uns gemacht wird.

    “Eee PC Dominates Europe with Over 60% of Netbook Market Share
    High Penetration Rate Achieved through Extensive Collaboration with Toy Stores, Bookshops and Telcos”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *